Data:23 lipca, 2013

Aerobic/Fitness

Kurs instruktorski – specjalność Aerobic / Fitness – uprawnienia zawodowe

Coraz większa świadomość ludzi o tym że uprawianie sportu w znacznej mierze poprawia ich zdrowie, kondycje fizyczną, wygląd sylwetki a tym samym lepsze samopoczucie – daje podstawy do tworzenia nowych klubów fitness i tym samym miejsc pracy dla instruktorów.

Aerobic / fitness to forma zajęć sportowych wykonywanych w rytm muzyki nie tylko dla kobiet. Doskonale przeszkolona i przyjazna kadra instruktorska przyciąga mnóstwo ludzi na zajęcia. Idealna atmosfera w klubie sportowym i na samych zajęciach fitness / aerobic, czyni go drugim domem dla klientów.

Aby zostać fachowcem w dziedzinie bycia instruktorem fitness / aerobic należy szkolić się u najlepszych! Wyższa Szkoła Trenerska dobiera kadrę nie tylko pod względem samych osiągnięć i medali, ale również w sposobie prowadzenia i indywidualnego podejścia do każdego uczestnika zajęć.

Na kursie instruktorskim fitness / aerobic nauczysz się w jaki sposób prowadzić zajęcia w najwyższej jakości, dbając zarówno o detale techniczne a jeszcze bardziej o samych ludzi, którzy przyjdą na Twoje zajęcia.

 

Kurs instruktorski składa się z:

  1. Części ogólnej Rekreacji Ruchowej w postaci pracy zaliczeniowej, prezentacji, referatu, lub egzaminu z wybranych zagadnień. Temat wybierany jest przez prowadzącego i słuchacza na pierwszym dniu zajęć a kursant sam opracowuje zagadnienia przez cały okres trwania szkolenia aż do dnia obrony.
  2. Części specjalistycznej około 60 godzin zegarowych.

 

Kadra kursu:

 

Po ukończonym szkoleniu i poprawnie zaliczonych egzaminach, kursant otrzymuje:

  • Uprawnienia zawodowe w postaci legitymacji instruktorskiej rekreacji ruchowej o specjalności Aerobic/Fitness, dające prawne możliwości prowadzenia zajęć w klubach sportowych, siłowniach, placówkach wychowawczych, koloniach, obozach.
  • Zaświadczenie potwierdzające zdobycie kwalifikacji i zdania egzaminu przed komisją w obrębie zawodu instruktora danej dyscypliny sportu oraz wyszczególnienie głównych tematów zajęć opanowanych podczas trwania kursu.
  • Certyfikat w języku angielskim, który (razem z legitymacją instruktorską oraz zaświadczeniem) może być prawnie honorowany we wszystkich krajach Unii Europejskiej!
  • W momencie trwania kursu (Na prośbę kursanta lub przyszłego pracodawcy kursanta) istnieje możliwość wystawienie zaświadczenia o potwierdzeniu zdobywania kwalifikacji zawodowych, uczęszczania na kurs i oczekiwania na egzamin sprawdzający wiedzę lub na same wystawienie dokumentów zawodowych. Stwarza to możliwość zatrudnienia kursanta jeszcze przed momentem otrzymania legitymacji instruktorskiej wydawanej przez Wyższą Szkołę Trenerską.
  • Każdy dokument wydany kursantowi po ukończeniu szkolenia, jest rejestrowany przez Wyższą Szkołę Trenerską w bazie danych. Współpracujemy z wieloma instytucjami oraz klubami sportowymi, którym udostępniamy bazy danych swoich kursantów w celu znalezienia najlepszych pracowników.
  • Czas oczekiwania na pełen zestaw dokumentów potwierdzające zdobyte kwalifikację po zdanych egzaminach do momentu wysłania ich do odbiorcy szacujemy na max 10 dni.

Sprawdź termin najbliższego szkolenia w dziale „Terminy Kursów”

Aby zapisać się na kurs należy:

  1. Wypełnić formularz zgłoszeniowy i wysłać go na adres mailowy Wyższej Szkoły Trenerskiej
    lub bezpośrednio do biura WST listem poleconym np. Pocztą Polską;
  2. Dokonać przelewu na konto bankowe: Wyższa Szkoła Trenerska
    nr konta: 34 1050 1461 1000 0091 3544 5055
    ul. Koryznowej 2B/160
    20-137 Lublin
    NIP: 9462456868
  3. W dniu rozpoczęcia kursu dostarczyć:
    • 2 zdjęcia legitymacyjne (format 3,5cm X 4,5cm czarno-białe lub kolorowe) czytelnie podpisane na odwrocie;
    • Xero kopia ukończenia szkoły średniej, matury, licencjatu lub mgr.
  4. Posiadać co najmniej dobry stan zdrowia oraz wcześniejszy kontakt z ćwiczeniami siłowymi;
  5. Osoby mogą być zwolnione z egzaminu części ogólnej (Rekreacji Ruchowej) pod warunkiem dostarczenia xero kopii ukończenia wyższej uczelni typu:
    • AWF;
    • Lub innej posiadanej już legitymacji instruktorskiej z zaliczoną częścią ogólna Sportu lub RR.

Wszystkie w/w dokumenty należy dostarczyć w pierwszym dniu zajęć
w przeźroczystej koszulce do segregatora formatu A4.

Harmonogram zajęć na kurs instruktora Aerobic / Fitness

  1. Dzień 1
    • Zapoznanie słuchaczy z przebiegiem kursu;
    • Cele i zadania;
    • Organizacja procesu dydaktycznego;
    • Warunki zaliczenia;
    • Literatura;
    • Sprawdzian umiejętności ruchowych;
    • Historia aerobiku;
    • Podział aerobiku na poszczególne formy;
    • Instruktor fitness jako zawód. Specyfika pracy;
    • Podstawowe zasady bezpieczeństawa;
    • Praca z muzyką.
  2. Dzień 2
    • Omówienie podstawowych kroków w aerobiku. Praktyka;
    • Monitorowanie ćwiczeń;
    • Tranzycje;
    • Zasady prowadzenia zajęć;
    • Tok lekcji fitness.
  3. Dzień 3
    • Rozgrzewka: Cel i znaczenie, wariacje;
    • Część główna;
    • Stretching;
    • Podstawowe zasady budowania choreografii;
    • Nauczanie choreografii;
    • Przekształcanie kroków łatwych na trudniejsze;
    • Praktyka.
  4. Dzień 4
    • Nauka budowania choreografii;
    • Omówienie poszczególnych form aerobiku (dance, step, hi-low, tae bo, tbc i inne),
      • pojęcie koordynacji ruchowej,
      • poziomy koordynacji ruchowej;
      • podział zdolności koordynacyjnych;
    • Budowa i charakterystyka zajęć tanecznych.
  5. Dzień 5
    • Omówienie części głównej lekcji fitness. Demonstracja podstawowych ćwiczeń siłowych na wszystkie partie mięśniowe,;
    • Zasady bezpieczeństwa;
    • Zasady treningu z obciążeniem;
    • Omówienie urazów związanych z treningiem fitness;
    • Znajomość czynnościowa mięśni – doskonalenie odpowiedniego doboru ćwiczeń siłowych do danych grup mięśniowych;
    • Praktyka.
  6. Dzień 6
    • Podsumowanie poznanych wiadomości z aerobiku. Doskonalenie poznanych kroków, połączeń i metodyki nauczania w samodzielnych prowadzeniach;
    • Doskonalenie poznanych umiejętności w samodzielnej pracy na zajęciach;
    • Nauka samodzielnego prowadzenia mini zajęć (formy komunikacji, zwrotów, nazewnictwa, rozliczanie ćwiczeń i kroków, samodzielna praca z muzyką).
  7. Dzień 7
    • Gibkość- formy jej kształtowania – STRETCHING;
    • Pojęcie gibkości;
    • Zalety i zasady stretchingu;
    • Poznanie pojęć: relaksacja, stres, zmęczenie, napięcie mięśniowe;
    • Ćwiczenia rozciągające na dane grupy mięśniowe stosowane w aerobiku w różnych pozycjach wyjściowych;
    • Ćwiczenia oddechowe.
  8. Dzień 8
    • Powtórzenie wiadomości praktycznych i teoretycznych z zakresu poznanych form prowadzenia zajęć z aerobiku;
    • Doskonalenie poznanych umiejętności;
    • Uzupełnienie zaległości prowadzeń.
  9. Dzień 9
    • Egzamin teoretyczny z zakresu zdobytej wiedzy;
    • Praca własna nad przygotowaniem się do zaliczenia praktycznego;
    • Egzamin praktyczny – zaliczenie opracowanego układu choreograficznego.